Tehnoloģiju jaunumi un ziņas. Partneru programmas
Rakstu kategorijas
Izklaide [35]
Viedtālruņi [82]
par viedtalruniem jaunumi apskati jauninājumi
Portatīvie datori [20]
info, jaunumi, apskati
Planšetdatori [27]
jaunumi, ziņas
Partneru programma [7]
par partneru programmu
Interaktīvā TV [1]
Lattelecom TV
Interneta TV [1]
Lattelecom interneta TV
Telekomunikācijas [1]
Lattelecom pakalpojumi
Viss sievietēm [1]
apģērbs,apavi,veļa
Apdrošināšana [1]
octa.cc izdevīgāk
Kredīts [1]
pieprasītākais - smscredit
Hostings [1]
hostinga pakalpojumu serviss
Tehnoloģijas [64]
Nozares ziņas- telefoni,viedtālruņi planšetes,portatīvie...
Datortehnika [1]
datoru komponentes, izejmateriāli,serveri, telefoni,printeri, monitori...
Vietnes izvēlne
Kredīts
.
.
free counters
Ātrākais internets
internets
www.easy.lv
EASY.LV Interneta resursu reitings
Nobalso
Nobalso!
Europuls.eu
Galvenie » Raksti » Viedtālruņi

Pelēkie telefoni

Ja paši esam izgājuši cauri telefona iegādes procesam, noteikti esam ievērojuši, ka ierīču cenas mēdz atšķirties. Un dažkārt cenu atšķirības ir mēramas pat vairākos desmitos latu. Oficiālos telefonu veikalos mūsu noskatītais aparāts var maksāt krietni vairāk nekā kādā no neskaitāmajiem Interneta veikaliem. Protams, neviens negrib maksāt vairāk, tāpēc rodas loģisks jautājums – kāpēc pastāv šīs brīžiem ievērojamās cenu starpības un ar ko mēs riskējam iegādājoties izteikti lētāko telefonu kādā šaubīgā Interneta veikalā.


Ar kādiem riskiem jārēķinās iegādājoties "pelēko” telefonu?

Pastāv risks, ka uz mūsu iegādāto ierīci neattieksies oficiālais garantijas remonts. Tā ir viena no problēmām. Vairums šādu lēto telefonu būs nākuši no citām valstīm un principā var nebūt paredzēti izmantošanai Latvijā. Daļā gadījumu tas izpaužas kā latviešu valodas neesamība ierīcē vai to pavadošajos dokumentos. Pērkot "pelēko” telefonu var iekulties problēmās ar atjauninājumiem – tie vai nu nebūs pieejami, vai saņemsim mums neaktuālus atjauninājumus. Padomājam vai visas šīs potenciālās klapatas ir tās cenu starpības vērtas.

Ko darīt?

Es ieteiktu telefonus un arī citus tehnoloģiju produktus iegādāties oficiālās un uzticamās to pārdošanas vietās. Telefonu gadījumā tie ir konkrēto ražotāju salonveikali un operatoru veikali. Pērkot telefonu jāaplūko pati ierīce: pārbaudam vai tajā ir saskarne latviešu valodā, vai uz iepakojuma ir norādīts, ka tā ir paredzēta Latvijas, Baltijas vai vismaz Eiropas Savienības reģionam un kādā valodā ir līdzi dotās lietošanas instrukcijas. Pavisam noteikti ejam ar lielu līkumu garām tām ierīcēm, kuras rotā kādas svešas valsts sakaru operatora logo. Protams, var iegādāties ierīces arī Interneta veikalos, taču te ar kritisku aci jāpieiet veikala izvēlei. Iesaku izvēlēties to veikalu, kas jau gadiem darbojas Latvijā un par kuru ir dzirdētas labas atsauksmes. Un tādu Interneta veikalu Latvijā nav daudz. Ja raugāmies pēc produktiem salīdzināšanas servisā salidzini.lv, tad meklējam "Salīdzini.lv iesaka” nozīmīti un uzmanamies no tiem, kuru produktus rotā sarkana izsaukuma zīme. Iegādājoties ierīci, pārdevējam uzjautājam kur šai ierīcei meklējams oficiālais servisa centrs un var apzvanīt gan šo servisa centru, gan vietējo ražotāja pārstāvju ofisu, lai noskaidrotu vai konkrētā ierīce (pēc tās IMEI numura) ir paredzēta darbībai Latvijā.

Mobilo sakaru operatora, ražotāja un Interneta veikala viedoklis

Zemāk esmu izvietojis tehnoloģiju raidījuma Nākotnes Parks video sižetu par šo tēmu un esmu palūdzis komentāru no mobilo sakaru operatora (LMT), telefonu ražotāja (Nokia) un Interneta veikala (Xnet). Es pats par šo tēmu varu rakstīt daudz un dikti, tomēr daudz labāk ir dzirdēt zinošāku cilvēku viedokļus.



«Pelēkajā tirgū pārdotie telefoni zemākas cenas dēļ pircējam varētu šķist vilinoši, taču to lietošanas laikā patērētājs var saskarties ar nepatīkamiem pārsteigumiem. Viens no būtiskākajiem riskiem ir garantijas remonts. Ja telefons nav legāli iegādāts, oficiālie dīleri to nelabos bez maksas.

Problēmas var rasties arī programmatūras atjaunošanas laikā. Ja telefons bijis piesaistīts kāda konkrēta operatora tīklam, bet «uzlauzts», lai to varētu lietot Latvijā, atjaunināšanas laikā var atgriezties operatora iestatījumi, un tālrunis atkal nepieņems vietējo operatoru SIM kartes. Citos gadījumos pēc «uzlaušanas» tālrunī vairs nedarbojas atsevišķas funkcijas un servisi, vai arī tas neļauj veikt programmatūras atjaunināšanu.

Ja telefons bijis paredzēts kādam citam tirgum, tajā var nebūt latviešu valodas atbalsta, vai arī atbalsts ir daļējs. Piemēram, izvēlne ir pieejama latviski, bet rakstīt ar diakritiskajām zīmēm nevar. Sliktākajā variantā telefons var neatbalstīt Latvijā izmantotās sakaru frekvences un tādējādi būs nelietojams.»

Viktors Locāns, LMT Klientu apkalpošanas dienesta direktors

Kā Nokia vērtē mobilo tālruņu pelēko tirgu Latvijā?

Man ir grūti novērtēt pelēkā tirgus apjomu, bet varu pateikt, ka tas ir ievērojams un mēs to jūtam. Es varu apgalvot, ka tas vienmēr ir bijis un būs tik ilgi kamēr visā pasaulē produkti būs pieejami vienlaicīgi, katram tirgum nepieciešamajā apjomā un tiem tiks noteiktas vienādas cenas, kā arī neeksistēs nodokļu starpības starp valstīm. Vai tā kādreiz būs, katrs pats var uzdot sev šo jautājumu.

Kādi ir riski, nepērkot mobilo tālruni pie oficiālajiem dīleriem?

  • Tālrunis var nedarboties tā kā to ir paredzējis ražotājs, jo pastāv iespēja, ka tas ir nelegāli pārveidots, piemēram, citiem reģioniem paredzētajā tālrunī ierakstot mūsu reģionam paredzētās valodas vai noņemot SIM lock. Gadījumā, ja tas darbosies nevainojami, pastāv liela iespēja, ka, atjaunojot tālruņa programmnodrošinājumu, tālrunim tiks atgriezti sākotnējie uzstādījumi, kas var nozīmēt, ka pazudīs mūsu reģiona valodas vai tiks atkal uzlikts SIM lock, piesaistot to pie kāda mobilo sakaru operatora tīkla ārvalstīs.
  • Nokia oficiālajos servisa centros visticamāk tiks atteikta garantijas apkalpošana tālrunim, kas ir iegādāts Latvijā, bet paredzēts kādai citai valstij. Nevarot kontrolēt tā ceļu no rūpnīcas līdz pircējam veikalā, mēs nevaram garantēt, ka ar tālrunī nav veiktas pirmajā punktā aprakstītās darbības. Tādā gadījumā pelēkā tālruņa pircējam būs jārēķinās ar faktu, ka par remontu būs jāmaksā arī gadījumos, kad Nokia veiktu remontu garantijas apkalpošanas ietvaros.
  • Pastāv liela iespēja, ka tālrunim nebūs mūsu reģionam nepieciešamās izvēlnes valodas un lietotāja instrukcijas valsts valodā pat ja ražotājs būs to paredzējis.
  • Pircējam nevar būt pilnīga pārliecība, ka tiek iegādāts Nokia tālrunis, jo ir sastapti arī dažādi viltojumi ar līdzīgiem nosaukumiem.

Kādai kārtībai vajadzētu būt mobilo tālruņu tirgū?

Mobilo tālruņu tirgū visiem tā dalībniekiem vajadzētu darboties pastāvošās likumdošanas ietvaros, maksimāli nodrošinot pircēju intereses mūsu valstī.

Aivars Krauklis, Nokia Latvija mobilo tālruņu tirdzniecības vadītājs

Jāsāk ar to, ka vispār telefonu imports iedalās 3 veidos:

  1. "Baltie” telefoni – nonāk tirdzniecībā caur oficiālajām ražotāju pārstāvniecibām Latvijā.
  2. "Pelēkie” telefoni – importēti lielākoties no Eiropas vairumtirgotājiem. Parasti telefoni ir paredzēti tirdzniecībai visā Eiropā.
  3. "Melnie” telefoni – tie ir nelikumīgi importēti operatoru subsidētie telefoni. Lai "atsietu” no operatoru piesaistes, tie tiek pārprogrammēti, taču pēc idejas, šo telefona pirkšanu varētu pielīdzināt zagtu telefonu pirkšanai.

Latvijā gan veikali (ar atsevišķiem izņēmumiem), gan interneta veikali lielākoties tirgo gan "baltos”, gan "pelēkos” telefonus. Pelēko telefonu galvenā priekšrocība ir cena, kas ļoti bieži ir ievērojami zemāka par to cenu, kā var iepirkt "baltos” telefonus. Ir situācijas, kad cenu starpība sasniedz pat 30%! Zemās cenas iemesli ir vairāki. Dažreiz tas var būt, piemēram, kāds Eiropas tirgotājs, kurš iepērk vilciena vagonu ar viena veida telefoniem un ražotājs tos viņam iedod par ļoti īpašu cenu. Šis tirgotājs šo modeli palaiž vairumtirdzniecībā, kā rezultātā tas nonāk daudzos Eiropas tirgos, tai skaitā arī Latvijā. Internetveikala vidējā peļņa uz telefonu parasti sastāda 2-5%, attiecīgi telefona pārdošanas cena gala patērētājam ir ļoti pievilcīga. Eiropas tirgus arī spēj daudz ātrāk reaģēt uz ražotāja cenu kritumiem. Līdz Latvijas pārstāvniecībām cenu samazinājums nereti "nāk” mēnesi vai vēl ilgāk, taču Eiropas vairumtirgotājus sasniedz jau dažu dienu laikā. Šādos gadījumos starpība starp "baltu” un "pelēku” telefonu var būt ļoti iespaidīga.

Taču jāņem vērā, ka pērkot "pelēku” telefonu visas garantijas saistības uzņemas pārdevējs. Attiecīgi, nebūtu prāta darbs pirkt telefonu kādā nepazīstamā interneta vietnē, par kuru nav nekādas pārliecības, kā viņi spēs nodrošināt pēcpārdošanas servisu. "Balta” telefona gadījumā servisu nodrošina ražotāja autorizētais servisa centrs, "pelēkos” telefonus arī bieži remontē kvalificēti servisa centri, taču jārēķinās ar to, ka remonta izmaksas sedz pārdevējs (vai importētājs Latvijā).

Protams, ne visi internetveikalu tirgotie telefoni ir "pelēkie”. Cīņa par zemāko cenu ir novedusi pie tā, ka tiek meklēts veids kā nopirkt konkrēto modeli par viszemāko iepirkuma cenu. Ja šo zemāko cenu nodrošina "balto” telefonu vairumtirgotājs, tie tiek iepirkti tur, ja zemāka cena "pelēkajam”, tad pie otra. Tāpēc var būt situācija, ka vienu dienu konkrētais modelis var būt "balts”, otrā dienā "pelēks”.

Jārēķinās gan, ka ir atsevišķi ražotāji, kuriem telefonu IMEI kodi tiek "piesieti” konkrētiem reģioniem. Šajā gadījumā telefonā "no dzimšanas” ir iekšā konkrētas valodas un brīdī, kad tas tiek ievests Latvijā, tam tiek ierakstīta arī Latviešu un Krievu valodas. Taču jārēķinās, ka gadījumā, ja pircējs vēlēsies kādā brīdī uzlikt jaunāko tālruņa programmatūras versiju, telefons "paņems” konkrētā reģiona valodas un "aizmirsīs” Latviešu valodu. Xnet gadījumā esam gatavi Latviešu valodu atkārtoti ierakstīt bez maksas. Taču, lai tas neradītu liekas galvas sāpes, pirms programmatūras atjaunošanas iesakām sazvanīties ar pārdevēju un noskaidrot, vai konkrētajam modelim to var droši darīt.

Pēdējo gadu laikā esam pārdevuši ļoti daudz "pelēko” telefonu un esam gandarīti, ka ļoti maz klienti ir izjutuši kādas neērtības dēļ tā, ka telefons ir "pelēkais”. Ja klients ir vēlējies šādu telefonu atgriezt, bez ierunām esam tos ņēmuši pretī. Taču vēl lielāks prieks, ka šādā veidā esam palīdzējuši klientiem ietaupīt daudzus tūkstošus latu, ko tie būtu samaksājuši dārgāk pērkot "baltos” telefonus.

Kopsavilkumam – vislabprātāk mēs tirgotu tikai "baltos” telefonus. Taču cilvēku dzīšanās pēc zemākās cenas ir izmainījusi tirgu un klients parasti nav gatavs pārmaksāt. Tāpēc mums nekas cits neatliek, kā iet līdzi laikam un tirgot lētāk.

Mārtiņš Švāns, Interneta veikala Xnet.lv līdzīpašnieks




Avots: http://krizdabz.lv
Kategorija: Viedtālruņi | Pievienoja: Eduards65 (10.10.2012)
Skatījumu skaits: 927 | Atslēgvārdi: pelēkie telefoni | Reitings: 0.0/0
Komentāru kopskaits: 0
Vārds *:
Email *:
Kods *:
Tulkotājs
Dalies ar draugu
Sievietēm
apavi un veļa
.
Meklēt
Nobalso
.
area.lv
Dateks
Tavam banerim
www.BANNERI.lv
Copyright MyCorp © 2018