Šobrīd Bite Latvijā ir 467 tūkstoši klientu un 25% no šajā
tīklā izmantotajiem telefoniem ir viedtālruņi. Tas tiek noteikts pēc
izmantotās operētājsistēmas un Symbian telefoni jau tiek pieskaitīti
viedtālruņiem. Populārākie viedtālruņi Bite tīklā ir Samsung Galaxy S II, Samsung Galaxy S III
un Apple iPhone 4. Tas liek domāt, ka daļa iPhone lietotāju uz Bite ir
pārbēguši no LMT zemāku cenu meklējumos. No visiem viedtālruņu
lietotājiem mobilo Internetu telefonā izmanto 70% Bite klientu un
uzņēmums meklē veidus kā aptvert šos 30% lietotāju, kas ir iegādājušies
viedtālruni, bet negrib vai nesaprot kā to izmantot. Savukārt, 6%
klientu pēdējā mēneša laikā ir pārsnieguši tarifu plānā un/vai
papildpakalpojumā iekļauto datu apjomu.
Novembrī Bite (Internetā) aptaujājot 2055 respondentus veica pētījumu
"Mobilo sakaru lietošanas pieredze Latvijā”. Zemāk daži šī pētījuma
jautājumi un cilvēku atbildes.
Kas cilvēkus visvairāk uztrauc saistībā ar Interneta lietošanu telefonā: - 34% Palielināsies rēķins
- 17% Informācijas drošība telefonā
- 50% Nekas neuztrauc
Vai tu zini cik maksā viens MB pēc iekļautā limita pārsniegšanas: Kāpēc sāki lietot Internetu telefonā (no tiem cilvēkiem, kas norādīja, ka Internetu telefonā lieto): - 34% Gribēju sākt izmantot sociālos tīklus
- 36% Vienkārši gribēju izmēģināt
- 23% Gribēju ikdienā sekot līdzi ziņām
- 18% Gribēju būt sasniedzams caur Internetu jebkurā diennakts laikā
- 10% Man to vajag darbam
- 9% Neatceros
- 8% Tāpēc, ka visi lieto Internetu
- 8% Mani draugi, radi, kolēģi to lieto un parādīja arī man kā tas strādā
- 5% Kad pirku telefonu veikalā, pārdevējs parādīja kā to lietot
- 6% Cits variants
Pieņemu, ka šī bloga lasītāji savos viedtālruņos izmanto mobilo
Internetu un par šiem jautājumiem jau labu laiku nesatraucas. Tomēr
apdomājamies par saviem paziņām un radiniekiem, kas vēl nav tikuši pie
viedtālruņiem un neizmanto mobilo Internetu. Kāpēc viņi no tā izvairās
un kas viņus visvairāk satrauc šajā sakarā? Izmaksas? Drošība? Varbūt
gluži vienkārši tas nav vajadzīgs? Vakar Twitterī ar saviem sekotājiem
komunicējot par šo tēmu secināju, ka ir kaut kāda daļa cilvēku, kam jau
ir viedtālruņi, taču tiem nav pieslēgts datu plāns, jo izmanto tikai
Wi-Fi Internetu. Man tas liekas neērti, nedroši un nepraktiski. Kā ir ar
tevi?
Bite, rūpējoties par saviem klientiem, ir izveidojusi servisu, kas
nosūta brīdinājuma SMS, kad ir sasniegts datu plāna limits. Īsziņā ir
norādīts, ka dati iztērēti un tiek piedāvātas divas iespējas. Var
turpināt lietot Internetu un maksāt par katru megabaitu (3 santīmus) vai
pasūtīt papildus datus nosūtot īsziņu. Ņem vērā, ka sasniedzot datu
plāna limitu datu sesija netiek apstādināta vai kā citādāk ierobežota
tāpēc visdrīzāk "iebrauksim” maksas megabaitos. Šis brīdināšanas serviss
attiecas uz tarifu plāniem ar iekļautiem datu plāniem. Savā ziņā man
labāk patīk LMT risinājums, kad pārsniedzot datu limitu tiek ierobežots
ātrums un neriskējam ar papildus izmaksām.
Vispār interesanti vērot kā mobilo sakaru operatori Latvijā šogad
aktīvi pasākuši informēt sabiedrību par viedtālruņiem, mobilo Internetu
un to iespējām. LMT to dara ar Mobilo misiju (u.c. aktivitātēm) un arī Bite atsevišķā lapā skaidro par viedtālruņu un mobilā Interneta iespējām. Tele2 gan pagaidām par to īpaši neiespringst.
Avots: http://krizdabz.lv |